31. lokakuuta 2016

Äitiysloman ensimmäinen päivä

Raskausviikkoja on tänään 34+5 ja tänään alkoi virallisesti mun äitiysloma ja myös esikoisen "siskoloma", kuten hän asian ilmaisi. Otettiin tytölle hoitopaikkatakuu, joka päättyy ensi syksynä, kun tyttö menee eskariin. Saan siis viettää melkein vuoden lasteni kanssa kotona, tutustuen elämään kahden lapsen äitinä. Ihanaa!


Käyn vieläkin läpi päässäni eilisiä tapahtumia. Ihmettelin lauantai iltana, kun mies sanoi meidän menevän sunnuntaina vaihtamaan talvirenkaita (viikkoa aiemmin vielä toppuutteli mua, ettei niitä vielä tarvita) hänen vanhemmilleen ja että lähtö olisi viimeistään klo 12. Tämä sai ihmettelemään, koska mies rakastaa pitkiä yöunia viikonloppuisin, kun arkena joutuu heräämään aikaisin. En asiaa miettinyt sen enempää, eikä sekään ihmetyttänyt, kun hänen vanhempiensa luota oli hoppu kotiin ruuanlaittoon, vaikka meillä oli anopin kanssa jouluvalohysteria täydessä vauhdissa. Syy selvisi, kun kotiovi aukesi ja eteisessä seisoi mun sisko ja parhaat ystävät huutaen "YLLÄTYS!". Mulle oli järjestetty babyshowerit! Tunsin itseni kovin teräväksi tapaukseksi, kun kotiin tullessa ihmettelin pellolle parkkeerattua autoa, joka oli oman siskoni, enkä edes parhaan ystäväni autoa huomannut. Ai, miten niin helppo höynäytettävä?


Eilen illalla olo oli todella väsynyt, mutta myös todella onnellinen. Joku oli oikeasti nähnyt kaiken sen vaivan ja vaan ilahduttaakseen mua. Miten ihania ihmisiä mulla onkaan elämässäni! Jokainen läsnäollut on aina ollut mun tukena ja turvana, kun olen sitä tarvinnut ja olen pyrkinyt olemaan se tuki ja turva myös heille. Eilen näin sen, että nämä naiset oikeesti osaa antaa arvoa sille kaikelle.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi! <3